Ana Sayfa Unity Unity : Tasarım Ekranını Tanıma

Unity : Tasarım Ekranını Tanıma

9 min read
0
0
372

Herkese merhabalar bugün unity oyun motorunun tasarım ekranını tanıyacağız. Çünkü bazı izlenimlerimden tasarım ekranının nasıl kullanılacağı ilk başta hemen anlaşılamıyabiliyor.
Ekranın bölümlerini numaralandırdım bu numaralar üzerinden anlatmaya çalışacağız.

Ekran Resmi 2016-12-14 17.39.29
1 ile gösterilen kısım bizim oyun sahnemizde görünen tüm elemanların listelendiği kısımdır buraya hierarchy kısmı diyoruz. Eklediğimiz tüm elemanlar burada gözükecektir burayı bizim envanterimiz gibi düşünebiliriz. Buraya eklediğimiz elemanlar genel itibariyle gameobjectler , UI elemanları vb. şeklinde olacaktır.Yukarıda ki resimde de gördüğümüz üzre eklemeler yapılabilir aynı zamanda seçilen gameobjectlerin isimleri değiştirilebilir , silinebilir , kopyalanabilir vs. burada bir gameobjectin içine başka bir gameobject create (eklemek) etmek istersek yeni eklenen eleman diğer elemanın child’i olmuş olacaktır ileride bu ayrımları daha iyi anlayacağız.

Ekran Resmi 2016-12-14 17.41.24
2 ile gösterilen kısım bizim 1. kısımda da eklediğimiz elemanlara özellikler kazandırdığımız inspector kısmıdır burada 2 kısmında add component diyerek gameobjcetimize türlü çeşitli özellik ekleyebiliriz. Transform kısmı gameobejcetimizin 3 boyutlu veya 2 boyutlu düzlemde  konum bilgilerini veriyor.Transform bilgisi eklediğimiz tüm gameobjectlerde mevcuttur arda kalan diğer herşeyi biz ekleriz (bazı gameobjectlerde bazı componentler hazır olarak gelebilir ) collider , rigidbody gibi vb.

Ekran Resmi 2016-12-14 17.40.47
3. kısımda project sekmesi bizim dosyalarımızın , kodlarımızın , sahnelerimizin , prefablarımızın(prefab; 1. kısımdan oluşturup oluşturduğumuz nesneyi kısım 3 e sürüklersek bu bir prefab oluşturmuş oluruz. Prefabın avantajı şudur biz bir kere prefabı oluştururuz kısım 3 e atarız daha sonra oluşturduğumuz prefabı projenin ilerleyen kısımlarında kısım 3 den sahneye sürükleyerek(5 ile gösterilen yer sahne) istediğimiz yerde kullanabiliriz ) , resimlerimizin , 3d tasarımlarımızın kısacası eklediğimiz tüm herşeyin bulunduğu kısımdır attığımız herşey yapılan uygulama çalışsada çalışmasada biz silmediğimiz sürece burada muhafaza edilir. 1. kısımdan farkı 1. kısımda sahnede olan nesneler sergilenir ve dolayısıyla sahnede olan nesenler çalışacaktır ve sahnedeler ise çalışmak zorudadırlar da zaten ama 3. kısımdaki elemanlar çalışmak zorunda değillerdir oradaki elemanlar bizim pasif elemanlarımızdır kısacası.İşimiz olduğu sürece kısım 3 den sürükleyip sahneye atarız elemanlarımızı. Console sekmesi biz eğer bir değer bastırmak istersek ekrana bastırdığımız değer bu kısımda görünecektir bu kısım bize aynı zamanda herhangi bir hatamız olursa uygulamada o hatayı bu kısımda görebiliriz. Animation kısmı tahmin edeceğiniz üzere objelere herhangi bir animasyon eklemek istersek bu kısımdan ekleyeceğiz. Buraya sağ tıklayarak import new asset kısmından elemanlar projeye yolu belirtilerek eklenebilir ya da direk dışarıdan sürüklenip de dahil edilebilir elemanlar. Create kısmında görüldüğü üzre C# script veya JavaScript ile kod yazacağımız sınıflar eklenebilir bunun dışında çok kullandığımız materiallerde buradan eklenebilir yeni sahne eklenebilir vs.

Ekran Resmi 2016-12-14 17.44.00
4. kısım bizim uygulamayı başlatma , duraklatma kısmı , center ve global kısmı ise gameobject üzerinde pivot ayarlaması yapmak içindir.Scene kısmı bizim üzerinde çalıştığımız ekranı kastetmektedir game ekranı uygulamanın çalışan halini bize gösteren kısımdır. Bu kısımdaki bir diğer önemli buton 2D butonudur bu buton bize 2D ortamından 3D ortamına geçmemizi yada 3D ortamından 2D ortamına geçmemizi sağlar. Sol üstteki menü bize seçilen objeyi hareket ettirmemizi eksenler etrafında çevirmemizi büyütüp küçültmemizi sağlayan kısımdır bu menüyü kısayollardan kullanmak pratiklik sağlayacaktır el ile gösterilen kısmın klavyedeki kısayolu Q , gameobjecti taşımak için kullandığımız tuşun kısa yolu (2. tuş) W , çevirmek için kullandığımız tuşun kısayolu (3. tuş) E, objeyi eksenlere göre büyütüp küçültmemizi sağlayan tuşun kısayolu(4. tuş) R , objeyi orantılı bir şekilde büyütüp küçültmemizi sağlayan tuşun kısayolu(5. tuş) T bu kısayolları kullanmak çok fazla pratiklik sağlamakta. Zaten baktığımızda bu tuşlar klavye üzerinde de aynı sıra üzerinde.
5. kısım ise bizim çalışma alanımız olan sahnemizdir işlerimizi burada yürütürüz dediğim gibi 2 boyutlu veya 3 boyutlu ortamlarda çalışabiliriz sağ üstte zaten bize eksenleri gösteren kısım bu alanda çalışırken bize yardımcı olacaktır

Buna Benzer Yazılar Göster !
Daha Fazlasını Yükle - İbrahim Özçelik
Daha Fazla Göster -  Unity

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bak Bakalım ?

C++ İle OpenCV Görüntü İşleme

Herkese merhaba bu, yazıda basit görüntü işleme fonksiyonlarından bahsedeceğim. Dil olarak…