Ana Sayfa Arduino Scratch : Arduino İle Led Yakma

Scratch : Arduino İle Led Yakma

3 min read
0
1
718

Merhaba arkadaşlar bu yazımızda Scratch ile Arduino’da ilk uygulamamızı yapacağız.Geçen yazıda Scratch’ın kullanımı hakkında genel bir bilgi vermiştik.İlk uygulamamızda Arduinonun Üzerinde bulunan 13.pine bağlı olan Led’i istediğimiz zaman aralılarında yakıp söndüreceğiz.Yani Arduinoyu kullananların anlıyacağı üzere ’blink’ uygulamasını yapacağız.

Scratch ile programlama yapmaya başlamak için Arduinomuzu bilgisayara bağlayıp, S4AFirmware16.ino isimli programı Arduinonun içine atıyoruz.Hatırlayacağımız üzere bu program sayesinde SA4 programı Arduinoyu tanımaktadır.Programı attığımız zaman Arduino’nun Analog pinlerinden değerler okunacaktır.Bu değerleri gördüğümüz zaman herşeyi doğru yaptığımızı anlarız ve programı yazmaya başlıyabiliriz.Aşağıda devremizin şeması görülmektedir.

sa4_led_devre

 

Aşağıda Led Yakma programı görülmektedir.Şimdi gelin bu programı yakından inceleyelim.

sa4_led_yakmaProgram Bloklarını Tek Tek İncelersek ;

sa4_tıkladıgında

Programımızı çalıştırabilmek için tıkladığında yazan kod bloğuna basmamız gerekmektedir.Bu yeşil bayrak programımızı çalıştırmaya yaramaktadır.

sa4_sürekli

Sürekli yazan Kod bloğu ise içindeki blokları sürekli olarak çalıştırmaya yaramaktadır.

sa4_digital_on

Digital 13 on bloğu, arduinomuzun 13 pini aktif eder ve böylece Ledimiz yanar.İstersek 13 yerine  Ledimizi başka pinlere de bağlayabiliriz.Bunun için 13’ün üzerine tıklayarak istedğimiz pin numarasını seçeceğiz.

sa4_bekleme

3 saniye bekleyin bloğu , Ledimizin ne kadar süre ile yanıp söneceğini ayarlar,İstersek bu süreyi sayının üstüne tıklayarak değiştirebiliriz.

sa4_digital_off

Digital 13 off bloğu ise , arduinomuzun 13 pini pasif eder ve böylece Ledimiz söner.

Programa buradan http://bit.ly/2itUsMN ulaşabilirsiniz.Bir sonraki yazıda görüşmek üzere !

  • Scratch İle Arduino Programlama

    Scratch , MIT Media Lab tarafından geliştiren kod yazmaya gerek kalmadan çek sürükle mantı…
Buna Benzer Yazılar Göster !
Daha Fazlasını Yükle - Muhammet Özcan
Daha Fazla Göster -  Arduino

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bak Bakalım ?

Beyin Bilgisayar Arayüzü ile Hayvan Hareketinin Kontrolü

2009 yılında vizyona giren Bilimkurgu filmi olan Avatar’da bir insan uzaylıyı kontrol ediy…