Arduino Arduino ile Dokunmatik TFT ekran kullanımı:Ekrana şekil çizdirme By Muhammet Özcan Posted on 20 Aralık 2015 2 min read 3 0 5,380 Paylaş ! Facebook Paylaş ! Twitter Paylaş ! Google+ Paylaş ! Reddit Paylaş ! Pinterest Paylaş ! Linkedin Paylaş ! Tumblr Merhaba arkadaşlar , Arduino ile dokunmatik ekran uygulamalarına devam ediyoruz.Bu yazımızda çember,kare ve dikdörtgen çizdirmeyi göreceğiz. [php]#include <UTFT.h> // kullanılacak fontlar bildiriliyor. extern uint8_t SmallFont[]; extern uint8_t BigFont[]; extern uint8_t SevenSegNumFont[]; // bu değerler kullandığınız dokunmatik ekranın özelliğine göre değişebilir. UTFT myGLCD(ITDB32S,38,39,40,41); void setup() { myGLCD.InitLCD(); //LCD ekran kurulumu yapılıyor myGLCD.clrScr(); //Ekran temizlenir myGLCD.setColor(VGA_BLUE); //çizilen degerin rengi myGLCD.fillScr(255,255,255); //Ekranı belirtilen renkte basar(BEYAZ) myGLCD.drawRoundRect(180,30,250,100); // içi boş dikdörtgen çizer myGLCD.drawCircle(80,180,40); //yarıçapı belli içi boş çember çizer myGLCD.fillCircle(80,60,40); //yarıçapı belli içi dolu çember çizer myGLCD.fillRoundRect(180,150,250,220); //içi dolu dikdörtgen çizer } void loop() { //while(1) { }; }[/php] [php]#include "UTFT.h" UTFT myGLCD(ITDB32S,38,39,40,41); void setup() { myGLCD.InitLCD(); myGLCD.clrScr(); } void tamEkranTest() { myGLCD.clrScr(); myGLCD.setColor(VGA_BLUE); myGLCD.fillScr(255,255,255); myGLCD.drawRoundRect(180,30,250,100); myGLCD.drawCircle(80,180,40); myGLCD.fillCircle(80,60,40); myGLCD.fillRoundRect(180,150,250,220); } void doluDaireTest() { myGLCD.clrScr(); myGLCD.setColor(VGA_BLUE); myGLCD.setBackColor(0, 0, 0); myGLCD.fillScr(255,255,255); myGLCD.fillCircle(80,60,40); } void bosDaireTest() { myGLCD.clrScr(); myGLCD.setColor(VGA_BLUE); myGLCD.setBackColor(0, 0, 0); myGLCD.fillScr(255,255,255); myGLCD.drawCircle(80,180,40); } void bosKareTest() { myGLCD.clrScr(); myGLCD.setColor(VGA_BLUE); myGLCD.setBackColor(0, 0, 0); myGLCD.fillScr(255,255,255); myGLCD.drawRoundRect(180,30,250,100); } void doluKareTest() { myGLCD.clrScr(); myGLCD.setColor(VGA_BLUE); myGLCD.fillScr(255,255,255); myGLCD.fillRoundRect(180,150,250,220); } void loop() { tamEkranTest(); delay(1000); doluDaireTest(); delay(1000); bosDaireTest(); delay(1000); bosKareTest(); delay(1000); doluKareTest(); delay(1000); }[/php]