Bilişim Neden Bir Oyun da Siz Yapmıyorsunuz? By Konuk Yazar Posted on 1 Aralık 2016 10 min read 0 4 4,692 Paylaş ! Facebook Paylaş ! Twitter Paylaş ! Google+ Paylaş ! Reddit Paylaş ! Pinterest Paylaş ! Linkedin Paylaş ! Tumblr Bu yazıda sizlere bir Call of Duty, Battlefield, Crysis, veya Assassin’s Creed’in nasıl yapıldığı hakkında bilgi vermek istiyorum. Öncelikle bir oyun yapmak için neler yaparak başlamalıyız ve neler bilmemiz gerekir. Öncelikle geniş bir ekip. Örnek vermek gerekirse Call Of Duty yaklaşık 5 farklı stüdyoda çalışıyor. Infinity Ward, Sladgehammer Modern Warfare, Treyarch farklı Call of Duty oyunlarıyla, Beachhead Call of Duty: Elite servisi üzerinde, Demonware da tüm Call of Duty oyunları için destek sunuyor. Tüm bu stüdyolarda çalışan kişi sayısı yaklaşık 500. Fakat bu demek olmasın, siz 2 ya da 3 kişi oyun yapamazsınız. Elbette yapabilirsiniz ve bu yola çıkmak isterseniz elbette çok sabırlı olmanız gerekmekte. Her şeyden önce araştırmacı olmanız gerekiyor. İnternet devasa bir arşiv ve içinde her türlü bilgi mevcut. Öncelikle dediğimiz gibi araştırma yaparak başlayabilirsiniz. Call of Duty ya da Crysis veya Assassin’s Creed oyunları nasıl yapılıyor. Grafikleri nasıl yapıyorlar? Animasyonları ya da nesnelere nasıl hareket veriyorlar? Hepsine aşağıda değiniyorum. Peki bu yola çıkarken neler bilmeniz gerekir. Hiçbir şey. Evet hiçbir şey bilmenize gerek yok. Sadece sabır ve araştırmacı bir ruh. Kodlama bilmem gerekmiyor mu? Sık sık dile gelen bir soru. Günümüzde oyun motorları bu sorunu oldukça aza indirmiş durumda. Örnek vermek gerekirse CryEngine. Sürükle bırak anlayışı ile kodlama yapmaya imkan veriyor. Kullandığı dil ise C++. Biraz çalışmayla ihtiyacınız olan konularda gerekli bilgiyi bulabilir ve kullanabilirsiniz. Ayrıca Assassin’s Creed – Unity Game Engine, Call Of Duty – IW engine, Crysis – CryEngine , Battlefield – Frostbite gibi oyun motorlarını kullanıyorlar. Bu oyun motorları gerçekten işlerinizi çok kolaylaştıracak. Size bir çok fayda sağlayacak özellikleri var. Fakat IW Engine, Frostbite oyun motorlarını kullanamayacaksınız. Sizin kullanabileceğiniz motorlar Unity, Unreal Engine, Cryengine gibi oyun motorları ve daha fazlası mevcut. Bunlar içinde bazıları ücretli bazıları ücretsiz. Ben Cryengine kullanıyorum. Cryengine seçme sebebim ücretsiz olarak kullanılabilmesinin yanında sağladığı grafikler ve SDK ları olsun bana daha kullanışlı geldi fakat sizde kendi yapmak istediğiniz oyuna göre oyun motorlarını inceleyip karar vermeniz daha sağlıklı olacaktır. Tamam oyun motoru seçimizi kendi oyunumuza en uygun olandan yana yaptık. Peki oyunlarda kullanılan karakterler, silahlar, çimler gibi grafikleri nasıl temin edeceğiz ya da nasıl yapacağız. Tüm bunlar için 3D programlara yönelmemiz gerekecek veya paraya. Eğer oyunumda kullanacağım şeyleri kendim tasarlamak istiyorum derseniz, 3DsMax, Maya, Blender, zBrush gibi programları kullanmayı da öğrenmeniz gerekecek. Ayrıca bir bilgi vermek istiyorum. 3DsMax, Maya gibi Autodesk ürünlerini Autodesk in sitesinden Student Version olarak 3 yıl lisanslı indirebilirsiniz. Bu indirdiğiniz program full sürümle aynı özelliklerde herhangi bir kısıtlama yok. Sanırım 3 yıllık bu lisans bir yere kadar size yeterli olacaktır. Bu bilgiden sonra devam edelim. Oyunlarınıza bu programlarla istediğiniz her nesneyi karakteri yapabilirsiniz. Bu programların kullanımıyla ilgili yüzlerce eğitim videosu bulabilirsiniz. Ayrıca modeller oyunun en önemli unsurlarıdır. Bu yüzden titizlikle üzerinde durulması gerekir. Ayrıca model yapımı çok zahmetli ve uzun bir iş olduğu için oldukça fazla kişiyle çalışmanızı tavsiye ederim. Derseniz ki benim hızlı hızlı yapmam lazım o zaman hazır nesnelerin olduğu siteler mevcut. Alt segment nesneler ücretsiz dağıtımı yapılırken gerçekçi olan nesnelere belli ücretle ulaşabilirsiniz. Turbosquid Tf3dm Cgtrader Örnek olarak bu siteleri vermek istedim çünkü en geniş 3D model arşivine sahip olan sitelerdir. Modellemeleri de yaptıktan sonra ara sahne adı verdiğimiz geçiş videoları ya da animasyonları yapmamız gerekecek. Bu animasyonlar oyunumuzun akıcılığı ve senaryosunun daha ön plana çıkması için önemli yer tutmakta. Bu animasyonları ise seçtiğiniz oyun motorunu kullanarak yapabilirsiniz. Modelleri yaptığınız 3DsMax veya Maya gibi programlarla da yapabilirsiniz. Piyasada ise çeşitli programlar da mevcut. Araştırarak kendinize en uygun olanı seçmelisiniz. Bir oyunu öne çıkaran 2 özellik vardır diyebiliriz. Bunlar 1- Senaryo 2-Grafik. Fakat senaryonuz çok iyi olup grafikleriniz oyuncuların isteklerini karşılamazsa emekleriniz çöp olabilir. Fakat grafikleriniz çok iyi olup senaryonuz anlamsız olursa yine emekleriniz çöp olur. Bu iki unsur birbiriyle bütündür ve karşı tarafın isteklerini karşılayabilecek şekilde olmalıdır. Oyun motoru seçimini senaryomuz doğrultusunda seçtik ve senaryomuzda ihtiyacımız olanları belirleyip ona göre grafiklere geçmemizde fayda var. Oyununuzu yapma algoritmasını kendiniz belirleyebilirsiniz. Sonuç olarak bir oyun yapmak öncelikle geniş bir ekip işi ve takım çalışması gerektirir. Eğer oyun yapmaya karar verip kendinize bir bitiş süresi belirlemezseniz kendinizde yapabilirsiniz. Bu süreçte sabırlı olmalı ve çok çalışmalısınız. Örnek vermek gerekirse tek başına Unreal Engine 4 kullanarak Lost Soul Aside bu oyunu yapanlarda var. Hiçbir şey imkansız değildir. Yerli oyun yapımı konusunda biraz üstüne düşmemiz gerekiyor. Sizde yapın. Cryengine Scene Yazının orjinaline buradan ulaşabilirsiniz. Serhat Aydın