Ana Sayfa Bilim Dünyanın En Büyük Anteni

4 min read
0
2
3,284

Dünya genelinde şimdiye kadar inşa edilmiş en büyük radyo teleskopu olan 340m açıklıktaki Arecibo  ünvanını 500m(1640ft) açıklık,140m derinlikteki FAST’e devretti. Böylelikle sadece 5 yılda inşa edilen FAST dünyanın en büyük ve en duyarlı radyo teleskopu olmuş oldu.

Nature dergisi tarafından yapılan son değerlendirmede Çin’in 2013 yılında araştırma ve geliştirmeye harcamaları Avrupayı geçtiğini ve şuan ABD arkasında 2.ci sırada yer almakta olduğunu açıkladı.

FAST yapımı için 4450 adet üçgen panel özenle yere indirildi.Böyle bir taşımak zor olsa da panellerin halatlarla açısının değiştirilebiliyor olması radyo dalgalarının daha net algılanmasını sağlayacaktır.

Çin Bilimler Akademisi  Ulusal Gözlemevinden Prof Nan RendongYapının tamamı ağır parçalar olduğundan binlerce mil uzaktan korkunç dolambaçlı yollar arasından taşımak zorunda kaldık bazen sorunlar aşılmaz gibi görünüyordu ve vazgeçmek istedik.En sonunda bir yolunu bulduk “diye açıklamada bulundu.

Geçen aylarda Teleskop Yöneticilerinden Prof Peng Bo “Çin dışında bir teleskopu kullanmak için yurt dışına gitmek zorunda kalıyorduk. Artık Çin de bir radyo teleskopu inşa etmemiz zamanı gelmişti.”diye açıklama yapmıştı. Çin’in yeni teleskop ekibi bu devasa radyo teleskopu ile evrenin en uzak köşelerinden radyo dalgaları almayı umuyorlar.

FAST  çevresinde yaşayanlar için teleskop istenmeyen değişikler getiriyor.Teleskopun  5 km çevresindeki köyler radyo teleskopu bölgesinde kalacak.Bazı raporlara göre bu durumdan binlerce kişi etkileneceği söyleniyor.Cep telefonu ve kablosuz ağlar yasaklanacağı için hükümet köylülerin ayrılması için teklifte bulundu ama bazıları bu durumdan hala memnun değil.

Köylülerden biri burada yaşamak zor olacağını söylüyor ve yakında taşınacağını sözlerine ekliyor.Köyde  yaşayan bir adam ise projeyi destekliyor ama hükümetin teklifinden memnun olmadığını söylüyor.Şehre taşınacak paralarının olmadığını ve şimdilik burada kalacağını belirtiyor.Bilim adamları, insanların fedakarlık yapmalarının zor olduğunu kabul ediyorlar ama teleskop için yardımcı edeceklerini umuyorlar.

Kaynak: http://www.bbc.co.uk/news/resources/idt-0192822d-14f1-432b-bd25-92eab6466362

Buna Benzer Yazılar Göster !
Daha Fazlasını Yükle - Konuk Yazar